2022-02-23 21:03

395."70-cio metrowe" fawele - wie­ku­iste­go zwy­cię­stwa za­ra­nie?

W poszukiwaniu jakichkolwiek, choćby najmniejszych, śladów aktualnych informacji o ministerialnych postępach prac w przemodelowywaniu polskiej planistyki trafiłem na ciekawostkę autorstwa osoby bezpośrednio odpowiedzialnej w rządzie za to przemodelowywanie.

Ta fejzbukowa "ciekawostka" przypomniała mi inny fragment twórczości wspomnianego poety, który poniżej cytuję:

Co­raz to z Cie­bie jako z drza­zgi smol­nej
Wo­ko­ło lecą szma­ty za­pa­lo­ne
Go­re­jąc nie wiesz czy sta­wasz się wol­ny
Czy to co Two­je bę­dzie za­tra­co­ne
Czy po­piół tyl­ko zo­sta­nie i za­męt
Co idzie w prze­paść z bu­rzą.
Czy zo­sta­nie
Na dnie po­pio­łu gwiaź­dzi­sty dy­ja­ment
Wie­ku­iste­go zwy­cię­stwa za­ra­nie?

Moim skromnym zdaniem po wspomnianej na wstępie ministerialnej działalności nie pozostanie Na dnie po­pio­łu gwiaź­dzi­sty dy­ja­ment.

Jeśli już coś pozostanie, to wyłącznie..."70-cio metrowe" fawele, niestety. 

"Mówiąc Norwidem", nie traktowałbym tego jako Wie­ku­iste­go zwy­cię­stwa za­ra­nie - wręcz przeciwnie.

—————

Powrót


Komentarze (proszę o wpisy wyłącznie na temat notki)

Data: 2022-02-23

Dodał: Buczek

Tytuł: nie jestem Norwidem

... ale ten wiekopomny pomysł natchnął mnie do poniższej rymowanki, powstającej sukcesywnie w trakcie odnośnego procesu legislacyjnego:
GRUZ – BLUZ[G] (blues) czyli Smutna śpiewka o szybkim i tanim budowaniu bez pozwolenia

Paczem, słucham – na myśl wpadłem: dom se zbuduję - ze szwagrem!
Słyszałem premiera mówkę - projekt ściągne za złotówkę!
Sejm ustawę nam przyklepał, głupi ten co nie skorzysta!
Chociaż urbaniści pomstują - architekci już rysują!

Choć senatorowie bruździli, posłowie już zatwierdzili!
Zaś wrogom ludu my powiem – to źle wam wpłynie na zdrowie!
Bo z naszą ziemią zrobimy, co sami se wymyślimy !
Co i gdzie ojce nam dali – będziem zabudowywali !

Pozwolenia mi nie trzeba, grunt już mam, to wszystko, chyba ?
Sąsiad mi już nie podskoczy, bo jak co, to … „między oczy” !
Urząd też mi się nie wtrąci, choć - jak dotąd - zawsze mącił…
Siedemdziesiąt metrów z daszkiem, i jak pięknie - tuż pod laskiem !

Płaski dach – będzie jak taras: miejsce to na gryl – jak znalazł !
Dla szwagra – „pewne poddasze” - najważniejsze że jest nasze !
Dół na wapno już kopiemy, suporeksu se kupimy…
Deski, papa – to już mamy, farby sami rozmieszamy !

Dziennik budowy kupimy i… w kiblu go powiesimy !
Tam na pewno przyda nam się, kiedy tylko s..ć się zechce…
Nadzoru tu nie wpuścimy, naszą własność obronimy !
Skoro prawo nam zezwala - będzie domek „jak ta lala”…

Działka pińset metrów ? Bomba! Kto nie skorzysta - ten trąba !
Poddasza będą dla „gości”, dwa razy więcej się zmieści !
Dół na szamba wykopiemy, obok studnie se zrobimy,
wiatraki na prąd, solary - na wszystko starczy nam „pary” !

SUVem tu dojechać można, byle z wolna i z ostrożna…
… nieco miedzę „poszerzymy” - na pewno se poradzimy !
Aż tu rankiem - nagle – hałas, sąsiad raptem się odnalazł…
Chyba drzew naścinał w lasku? To piła wyła o brzasku !

Z bratem cegieł nazwozili, betoniarkę już włączyli,
Ukraińcy dumki nucą… Chyba zdążą dziś przed nocą !?
Poleciałem wprost do „gminy”… Zgód nie trzeba ?! suk..syny…
Taką piękną mielim działkę … ??? … zrobię im tu gruzu zwałkę !!!

Odpowiedz

—————

Data: 2022-02-24

Dodał: Kontrurbanista

Tytuł: Re:nie jestem Norwidem

Odczytuję w Pańskim utworze mocne nawiązanie do tworczości Jana z Czarnolasu, szczególnie do fragmentu „Pieśni świętojańskiej o Sobótce”: wsi spokojna, wsi wesoła (...)

Odpowiedz

—————

Data: 2022-02-24

Dodał: Buczek

Tytuł: Re:Re:nie jestem Norwidem

Miałem niestety aż nadto inspiracji, nie tylko poetyckich... już po napisaniu zauważyłem, że ten "gruz-blues" można śpiewać do pięknej melodii Boba Dylana (co wręcz trąci bluźnierstwem...) "Blind Willie McTell", tym bardziej, że jest w jego tekście taka fraza: "this land is condemned
all the way from New Orleans To Jerusalem", co na użytek tego wątku można sparafrazować:
"this land is condemned all the way from Bug to Odra & Nysa Łużycka and from Tatra Mountains to Baltic coast..." - niestety....

Odpowiedz

—————

Wstaw nowy komentarz








 


   PUBLIKACJE PORTALU