2011-03-14 17:02

40.Grunt to utrzymać kontakt z rzeczywistością!

Na początku października 2010 roku dość przypadkowo natknąłem się na wpis umieszczony na blogu „mieszkaniowyblox.pl”, traktujący o założeniach kodeksu budowlanego, autorstwa prof. Zygmunta Niewiadomskiego.

Wpis umieszczono pod intrygującym tytułem Proponuję kandydata na wiceministra infrastruktury.

O koncepcji Kodeksu budowlanego pisałem dwukrotnie już w 2009 r. (Komisja Europejska locuta causa finita? i Grantowe” planowanie przestrzenne?).

Zarówno temat (projekt kodeksu budowlanego) jak też przebieg dyskusji pod wpisem sprowokowały mnie do zabrania głosu na tym forum.

Za istotniejsze od tego, że tez w tym elaboracie zawartych generalnie nie podzielam uznałem przedstawienie własnych, już szczegółowo opracowanych rozwiązań prawnych (ustawy) – w mojej ocenie zdecydowanie mniej rewolucyjnych, mniej kontrowersyjnych a przede wszystkim wykonalnych.

Dyskusja pod opisanym wyżej wątkiem zastała zakończona skierowaną do mnie przez Autora bloga propozycją kontynuowania wymiany poglądów na temat zakresu i sposobu reformowania sfery planowania przestrzennego w przypadku procedowania projektu nowelizacji ustawy planistycznej (tzw. projektu Dziekońskiego) przez parlament.

Kiedy na wspomnianym blogu pojawił się kolejny wpis Grunt to utrzymać kontakt z rzeczywistością (m.in. życzliwie odnotowujący istnienie i zawartość merytoryczną portalu kontrurbanista) odniosłem wrażenie, że taka merytoryczna, odpolityczniona, publiczna dyskusja na temat planowania przestrzennego w Polsce jest realna.

Dzisiaj, po pięciu miesiącach kompletnej ciszy "w temacie", widzę wyraźnie, że zupełnie niewłaściwie zrozumiałem tamto tytułowe przesłanie…
 

—————

Powrót


Skomentuj artykuł

Nie znaleziono żadnych komentarzy.

Wstaw nowy komentarz





Ankieta

Oceń artykuł

bardzo interesujący (11)
42%

interesujący (4)
15%

nie mam zdania (5)
19%

nieinteresujący (6)
23%

Całkowita liczba głosów: 26





 


   PUBLIKACJE PORTALU